Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Centrum Kultury i Sztuki w Koninie.
Informacje
Wytworzenie informacji: | Małgorzata Wojciechowska |
---|---|
Publikacja: | Katarzyna Szumigalska |
Data utworzenia: | 2022-03-16 14:24:03 |
Data najnowszej wersji: | 2022-03-18 09:07:08 (przejdź do aktualnej wersji) |
Poprzednia wersja strony: Dyrektor Centrum Kultury i Sztuki w Koninie ogłasza nabór na stanowisko Głównego Księgowego/Głównej Księgowej samorządowej instytucji kultury – Centrum Kultury i sztuki w Koninie
Dyrektor Centrum Kultury i Sztuki w Koninie ogłasza nabór na stanowisko Głównego Księgowego/Głównej Księgowej samorządowej instytucji kultury – Centrum Kultury i sztuki w Koninie,
- Przedmiotem postępowania jest wybór Głównego Księgowego/Głównej Księgowej Instytucji.
- Osoba ubiegająca się o stanowisko Głównego Księgowego/Głównej Księgowej powinna spełniać zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy z dn. 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.), następujące niezbędne wymagania:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Od kandydata na stanowisko Głównego Księgowego/Głównej Księgowej wymaga się również:
- stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na powyższym stanowisku
- znajomości przepisów prawnych: ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o zamówieniach publicznych, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego oraz inne przepisy prawne dotyczące funkcjonowania samorządowej instytucji kultury.
- Wymagania dodatkowe
- znajomość gospodarki finansowej instytucji kultury, dyscypliny finansów publicznych, planu kont, księgowości i klasyfikacji budżetowej, znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych i prawa podatkowego ordynacji podatkowej;
- znajomość programów komputerowych: księgowo-płacowych, obsługi bankowości elektronicznej, edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, programów Win BOSS (kadry i płace), WF-FAKIR (program księgowy), COMARCH (ewidencja środków trwałych)
- doświadczenie w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w instytucji kultury;
- umiejętność interpretowania przepisów;
- komunikatywność, wysoka kultura osobista;
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- kierowanie Działem Księgowym,
- prowadzenie gospodarki CKiS w ramach posiadanych środków i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: organizowanie i prowadzenie rachunkowości CKiS w oparciu o ustawę o rachunkowości, realizacja zadań określonych w ustawie o finansach publicznych,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji kultury, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- sporządzanie sprawozdań finansowych do ZUS, GUS, PFRON i US oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami,
- opracowanie projektu budżetu i sprawozdania budżetowego oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją,
- organizowanie i prowadzenie systemu informacji i analiz ekonomicznych CKiS,
- dokonywanie kontroli funkcjonalnej operacji gospodarczych będących przedmiotem księgowania,
- kontrola wszystkich działów CKiS w zakresie prawidłowego i rzetelnego sporządzania obiegu dokumentów rachunkowo-księgowych,
- zgłaszanie Dyrektorowi przypadków nieprawidłowości ujawnionych podczas kontroli.
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dekretowanie dokumentów księgowo-finansowych ich kompletowanie i numerowanie
- zatwierdzanie dowodów księgowo-finansowych do wypłaty,
- sporządzanie listy plac, list zasiłków chorobowych oraz kart wynagrodzeń,
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej miesięcznej, kwartalnej i rocznej oraz bilansu,
- opracowywanie planów finansowych, korekt i czuwanie nad właściwym wykorzystaniem budżetu,
- sprawowanie kontroli wewnętrznej nad kasą, drukami ścisłego zarachowania itp. oraz informowanie dyrektora o wynikach kontroli,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych,
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych i sprawozdań finansowych,
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- rozliczenie inwentaryzacji materiałów i przedmiotów nietrwałych oraz księgozbioru.
- udział w posiedzeniu komisji przetargowych,
- sporządzanie rozliczeń z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (dostęp do systemu na podstawie kodów),
- weryfikacja zapisów zawieranych umów pod kontem dokonywania płatności,
- prowadzenie ewidencji zawieranych umów z kontrahentami,
- sporządzanie planów rzeczowo-finansowych ZFŚS,
- obsługa i prowadzenie spraw kadrowych pracowników w systemie komputerowym,
- wprowadzanie umów zlecenie o dzieło do systemu płacowo- kadrowego – w celu zgłoszeniowego do ZUS oraz generowanie do Płatnika raportów do prawidłowego sporządzenia deklaracji rozliczeniowych,
- obsługa systemu kadrowego: wprowadzanie absencji pracowników (chorobowe, zasiłki, urlopy i inne nieobecności. Wprowadzanie chorobowego i zasiłków przed sporządzeniem listy płac,
- weryfikacja urlopów z zapisami prowadzonymi przez pracownika administracji.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
- Stanowisko w biurze, usytuowanym w budynku Centrum Kultury i Sztuki przy ul. Okólnej 47a
- Praca w wymiarze całego etatu 8 godz. dziennie
- Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV).
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o pracę.
- Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i posiadane kwalifikacje.
- Kserokopie dokumentów poświadczających przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata, że nie był/a prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgodny na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru – podpisane.
- Termin składania dokumentów: 25.03.2022 r.
- Miejsce składania dokumentów: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie al.1 Maja 7A, 62-510 Konin.
- Informacji ws. naboru udziela: Małgorzata Radziemska, Małgorzata Wojciechowska tel. 63 243 63 50.